Előzetes

 Sziasztok, ím jelentkezem, egy filmlistával, amiknek Reviewjét tőlem, azaz Théotól láthatjátok az elkövetkező időben :)
1. OSS-117: Egy észveszejtő francia vígjáték, ami megmutatja, hogy a francia humor nem csak Louis de Funes nevével köthető össze
2. Nagy kékség: maradunk Franciaországban, a második film, amit bemutatok, Luc Besson remekműje lesz.
3. Star Wars első és második trilógia: "may the force be with..." us :D
4. Shrek 1-3: Gyerekes, de aranyos...

nos, így röviden ennyit, ezek mellett még írásos cikkekkel is jövök :) sziasztok! 

Címkék: hírek 

Star Weekend: Sajnos csúszom egy napot

Sziasztok, egy rossz hírrel kell szolgálnom. Legkorábban csak holnap tud folytatódni a Jack Nicholson hétvége, ennek az az oka, hogy összeomlott az operációs rendszerem, és csak holnap jutok rendszer dvd-hez. Most sem otthonról írok. Bocsánat. Remélem holnapra minden ok lesz.

Üdv: Frog



Az elmúlt tíz év Oscar díjas filmjei: 2006-Ütközések

 
Ismét eltelt egy hét, és én újra jelentkezem az írássorozatommal, amelyben az elmúlt tíz évben Oscar díjat nyert filmekről írom le a véleményemet, észrevételeimet. Ezúttal öt évet utazunk vissza az időben, tehát jöhet a 2006-os nyertes, az Ütközések.
A Paul Haggis rendezte film helyszíne Los Angeles, az angyalok városa, ebben az esetben azonban nem az „angyali” fele kerül előtérbe, sokkal inkább a „sötétoldal”. Nem nevezhető klasszikus filmnek, hiszen egy átlag mozinak van egy története, ami a legtöbb esetben abból áll, hogy van egy kezdet és a végén egy befejezés. Ezáltal az egész story kerek és érthető lesz. Ebben az esetben erről szó sincs, a néző 24 óra történéseit láthatja, de a kezdet sem mondható megszokottnak és a végén sem érezheti azt, hogy egy teljes történetet láthatott. Ez nem is lenne gond, hogyha a film igazi mondanivalója átjönne. Egymástól teljesen független emberekkel ismerkedünk meg, teljesen más a társadalmi besoroltságuk, más a vallásuk és más kultúrához is tartoznak. Egyetlen egy dolog van, ami összeköti őket, a rasszizmus. Na és ezzel el is érkeztünk a film témájához, majdnem két órán keresztül szinte minden jelenetnek ez a fő mozgatórugója. Nincs olyan esemény, a szereplők nem csinálhatnak olyant, aminek a végén nem a rasszizmushoz jutnánk el. Ez a téma eléggé kényes, de ha filmszempontból nézzük, akkor nagyon is hálás, ha pedig hozzátesszük, hogy egy amerikai alkotásról van szó, akkor az egész még hatványozottabban igaz. Az előbb már pár gondolat erejéig foglalkoztam a szereplőkkel, még egy dolog van ami közös bennük, mindegyik a másikra mutogat, mindegyik megvan győződve róla, hogy az ő helyzete a legrosszabb, vele bánnak a legrosszabbul és az ő helyzete teljesen kilátástalan. Senki sem nyitja ki a szemét, és nem látja, hogy körülveszik olyan emberek, akinek hasonló a problémájuk és egy kis odafigyeléssel az egész sokkal egyszerűbb lenne, mindenki élete kicsit elviselhetőbb lenne. Néha az az érzésem volt, hogy Haggis átesett a ló túloldalára. Rengeteg a szereplő, velük sok minden történik, de ezáltal egyik szereplővel sem tud igazán azonosulni a néző, mert egyszerűen egyik karaktere sincs kidolgozva annyira, hogy érzéseket váltson ki a publikumból. Egyetlen egy karakter van, akinek esélye lenne kivívni ezt a bizonyos szimpátiát, de a végén benne is csalódnunk kell, őt is magával rántja a szenny, a mocsok, ami arra a helyre jellemző. Tipikusan az egy fecske nem csinál tavaszt című történet, az ő esete.
A cím láttán elgondolkodtam, hogy vajon milyen ütközésekről lehet szó. Hát bizony, az emberi konfliktusokra, a bűnözésre, rasszizmusra érti a rendező ezeket az ütközéseket. Egy rakás olyan embert ismerhetünk meg, aki teljesen belefáradt az életbe és már csak düh vezéreli tetteit. Azonban a film, mint nagyon sok esetben kicsit túlzó. Ahogy azok a filmek sem teljesen reálisak, amikor az amerikai csillogást és gazdagságot mutatják be, úgy az sem teljesen igaz, hogy az ottani embereket csak a rasszizmus vezérli. Persze mindkettőben van igazság, de az a sokat emlegetett és már tényleg közhelynek számító „arany középutat” itt sem ártott volna figyelembe venni. Vannak esetek amikor a kevesebb több, ez a kijelentés erre a filmre is nagyon igaz. Kapunk egy rakás szereplőt, akinek a gondjai mind a nyakunkba zúdul, ahelyett, hogy lenne szó csak pár emberi sorsról, de azt ismernénk meg jobban, ezáltal a drámai hatás is jóval hatásosabb lenne. Akad számos ellentét a filmben, de mivel,  nem ismerjük igazán a szereplőket, egyik sem igazán hatásos. Talán kivétel a két rendőr közt fennálló viszály, Ryan és Hansen rendőrökről van szó. Itt legalább érezhető, hogy az egyik kicsit másabb, mint a másik. A néző ebben az esetben nem maradhat pártatlan, mert az egyik próbálkozik, szeretné, ha egy nagyon kicsivel jobbá, elviselhetőbbé tudná tenni a környezetét. Amikor megelégeli társának a mocskos húzásait, akkor is csak akadályokba ütközik, kicsit furcsa a szituáció, hiszen aki a jót akarja annak a nehezebb. Azért ilyennel találkozik bármelyikünk a mindennapjaiban is.
Ilyenkor szoktam általában  górcső alá venni a színészeket. Lehet egy filmnek akármilyen jó a története, ha a színészek nem teszik hozzá azt a bizonyos pluszt, akkor az egész nem lesz olyan jó. Ebben a filmben jó néhány olyan karakter van, ami teljességgel felesleges, úgy érzem, hogy ezek mások elől vették el a teret és a lehetőséget, hogy kibontakozzanak. Itt van példának Brendan Fraser. Számomra elég nagy talány, hogy neki mi lett volna a szerepe? Értem ezt arra, hogy miáltal tehetett volna hozzá többet az egészhez. Itt nem Fraser-t akarom szidni, csak úgy érzem, hogy az ő karaktere teljesen felesleges. Nem beszélve a feleségéről, akit Sandra Bullock formál meg. Ő végig nagyon idegesítő, de minőségileg semmit sem tesz hozzá az egészhez, sőt jóval jobban jártunk volna, ha kimarad az egész filmből. Még van két olyan párosítás, amely kicsivel ugyan jobb és élvezhetőbb, mint a Bullock féle, de azokban sincs meg, a megfelelő háttér és mélyég, hogy igazán hatások legyenek. (Gondolok itt a két nyomozóra, a filmrendezőre és a feleségére)
Három olyan karakter és ezáltal színész van moziban, akit ki lehet emelni. A két rendőr, akikről, fentebb már tettem említést és a latin-amerikai lakatos. A két rendőr, mint a jég és a tűz. Matt Dillon (Ryan) egy rendkívül makacs, erőteljes jellem, akiről lerí a rasszizmus. Ahol csak lehet ezt hangoztatja is, legyen szó a munkájáról vagy akár valamilyen közügyek intézésénél. Azonban az ő karaktere az egyetlen, ahol tudjuk, hogy miből fakad ez az egész fajgyűlölet. Nála legalább megvan a magyarázat, nem az van, hogy „feka” gengszterek vagyunk, akik lopnak, ölnek, de ha valaki azt mondja, hogy „nigger”, akkor megsértődünk. Tehát nála valamilyen szinten érthető, hogy honnan ered az egész, de ettől még semmivel sem lesz szimpatikusabb, mint a két „feka” bajtársa. Azonban a végén történik valami, ami mégis naggyá teszi a nézők szemében. Képes megújulni és képes az egészen túl tenni magát, azért, hogy segítsen egy rászorulón.
Ott van a másik zsaru, a még tejfölösszájú Hansen rendőr (Ryan Phillippe), aki nagyon fiatal és ezáltal még nem fertőzte meg a mocsok sem, nem érti, hogy miért van ez a sok harag, amikor jóval egyszerűbben is meglehetne oldani a dolgokat. Phillipe és Dillon karaktere egymásnak a teljes ellentéte. Amíg előbbié pozitív irányba emelkedik a film előrehaladtával, az utóbbié negatív irányba süllyed le. A végén joggal teheti fel a néző magának a kérdést, hogy akkor melyik is a jobb? Az aki, majdnem végig ellenszenves volt, de mégis a legvégén megmutatja emberi nagyságát, vagy az aki, a történések túlnyomó részében úgy cselekszik, ahogy azt elvárhatjuk, de a végén csalódnunk kell benne.

Akit még kiemelnék, az Danel (Michael Pena). Ő az egyetlen aki végig tiszta marad, úgy is mondhatnánk, ha ő nem lenne, akkor a filmnek semmiféle realitása sem lenne. Vele is azért kicsit elment az egész egy irányba, de ha az összképet nézzük, akkor nagyon nagy szükség  

Címkék: az elmúlt tíz év oscar díjas filmjei 2000 2010 

Star Weekend: Jack Nicholson - Bakancslista

Folytatódik mini sorozatom , ezúttal egy általam eddig mellőzött színésszel fogok részletesebben megismerkedni. Nem tudom miért, de nem tudatosan kerültem eddig Jack Nicholson filmjeit, ezt utólag bánom, ezért ő a mostani hétvége alanya.

http://users1.ml.mindenkilapja.hu/users/faraofilm/uploads/bucket-list-poster.jpgCarter (Morgan Freeman) autószerelő, látszólag egyhangúan tengeti mindennapjait. Azonban valami beárnyékolja az ő, és családja boldogságát. Carter rákkal küszködik. Az egyik nap romlik állapota, ezért kezelésre a kórházba szállítják. A kórteremben a dúsgazdag Edward (Jack Nicholson) lesz a szobatársa. Először közömbösek egymással kapcsolatban, de később sorsuk összefonódik. Közösen megírják a Bakancslistájukat, ami azokat a tetteket takarja, amelyeket még hátramaradt életükben el kell végezniük.

Kezdeném azzal, hogy a film egy  nagyon megható dráma. Ugyan vannak vígjáték elemei is, de tulajdonképpen ezek is csak palástolják a belső mondanivalót. Ami nem más mint az, hogy az élet sajnos véges, és meg kell becsülni, és tulajdonképpen élni kell az életet.

A színészi játékokra térnék rá. Nem győzöm hangsúlyozni mennyire tisztelem Morgan Freemant. Hihetetlen hogy mennyi tehetség szorult bele, és az is, hogy minden filmjében képes ezt a szintet tartani. Jack Nicholson abszolút jobban teljesít, mint anno a Téglában. Szerintem a valóságban is ilyen ember lehet, ezért könnyű volt beleélnie magát a szerepbe.

A film egyik legnagyobb pozitívuma a karatkerek mögött rejtőzik. A két főszereplő karaktere teljesen különbözik egymástól. Carter  szegény családból származik, ezért a nézők nagy része vele tud jobban azonosulni. Edward karaktere pedig az az abszolút mindenkit leszarok karakter kezdetben. Ez nekem eleinte kicsit unszimpatikus volt, de ahogy haladt előre a cselekmény, rájöttem ,hogy a készítőknek pontosan ez volt a céljuk, ugyanis a végére kifejezetten szimpatikus fickóvá válik.

Összességében egy nagyon megható drámával volt dolgom, amelybe hiába szőttek komikus jeleneteket, szituációkat, mégsem válik komolytalanná, sőt, még jobban ad a végső drámai hatásra. Kétségtelenül nem ez az eddigi legkeményebb, legdepresszívebb dráma amit láttam, de ennek volt az eddigi legnagyobb mondanivalója, amelyet mindenkinek meg kellene fogadnia.

Ajánlom mindenkinek, ugyanis ezt mindenkinek látnia kell.

Címkék: írásos elemzések 

Frog: Collateral- A halál záloga

EGY POSTTAL LEJJEBB MÉG TART A SZAVAZÁS!

A mai alanyom egy 2004-es thriller ,a Collateral lesz.

http://www.ablazingly.com/posters/collateral-style-b-jamie-foxx-917234/collateral-style-b-jamie-foxx.jpgMax (Jamie Foxx) taxisofőr. Unalmas élete van, semmi extra nem történik vele. Nagy álma az, hogy egyszer limuzin kölcsönző üzletet nyisson. Egyik nap azonban egy különös ügyfél tűnik fel. Vincent (Tom Cruise) egy szürke alak. Látszólag nem látszik, különösnek. Azonban miután Max kiszállítja a kért helyre, egy hulla zuhan a taxira. Kiderül, hogy Vincent bérgyilkos, akinek azt a feladatot tűzték ki célul, hogy végezzen ki egy perben résztvevő tanúkat. Maxnak hallgatnia kell Vincentre, ha túl akarja élni ezt a "kalandot".

A film legnagyobb pozitívuma a hangulat. Folyamatos feszültség alatt tartja a nézőt, ez főleg a karaktereknek köszönhető. Max karaktere igazából egy átlag emberé, lehetne bármelyikőnk, ezért nagyon könnyű vele azonosulni. Vincent ennek a szöges ellentéte, hidegvérű gyilkos, aki tárgyként kezeli az embereket. Pedrosa nyomozó (ő nyomoz Vincent gyilkosságaiban) karaktere nekem túl erőltetett és sablonos volt, két kezemen nem tudnám megszámolni hogy hány ilyen "kemény vagyok mint atom" zsarut láthattunk már a vásznon.

Nagy pozitívumok a színészi játékok is. Tom Cruise igazából szerintem élete alakítását nyújtja itt, látszik, hogy élvezi ezt a szerepet, ahol "ő" dönthet élet, és halál felett. Jamie Foxx igazából nekem nagy meglepetés volt. Azt a szintet hozza itt is, mint a Törvénytisztelő polgárban, ami azért valljuk be, nem kis feladat. Viszont akiben hatalmasat csalódtam, az Mark Ruffalo volt. Szerintem ennek a ripacskodásnak a karakter sablonossága volt a fő mozgatórugója. Egyértelműen élete legrosszabb alakítása.

Amit nem említettem, az az, hogy a film sok kis csavarból tevődik össze, és bizony nagyon komoly mondanivalója van. Ezeket nem lőném le, mert komoly szerepük van a csattanóban, ami szintén nagyon jóra sikeredett.

Összességében egy nagyon jó thrillerrel van dolgunk. A történetvezetés, és a karakterek szinte tökéletesek, a hangulat pedig leginkább a Viharszigetére hasonlít, kivéve az ott nálam fellépő klausztrofób hatást. Ajánlom mindenkinek, minimum egy megnézést megér.

 

Címkék: írásos elemzések 

Sorozat Szemle:Szavazás

Várom a szavazataitokat arra, hogy melyik sorozat első évadját nézzem meg, és írjak róla.

Jelöltek:

 


Slots Jungle Casino | free polls | paysafecard online casino | Poker online | Casino mansion

A szavazást egy hét múlva zárom.



Sorozat Szemle : Spartacus - Az aréna Istenei

Mint ahogy már anno a Spartacus- Vér és homok videóban említettem, készült annak egy előzmény sorozata is. Ez az Aréna Isthttp://fc02.deviantart.net/fs71/i/2011/027/6/3/spartacus__gods_of_the_arena_by_quezen-d385k96.jpgenei.
 A történet ismét a Batiatus ház köré fonódik. A ludusnak ekkor még nincsenek bajnokai, sőt, még komolyabb tornameghívásai sem. Igazából ez az előzmény story Batiatus, Crixus, és a ludus felemelkedéséről szól.
 
A legelső dolog, ami meglepett, az az, hogy a készítők nagyon sokat javítottak a látványon. A videóban említett CGI hibákat (égbolt pl.) kijavították, és nekem úgy tűnt, hogy a fényképezés is sokkal fejlettebb, mint a korábbiakban. 
 
A történetvezetés mit sem változott, szinte ugyanaz az alap koncepció, mint eredetileg. Egy kis csavar van benne: Itt Crixus felemelkedését követhetjük nyomon, ugye a Vér és homoknál Spartacus volt ugyanebben a "beállításban". Az "elődhöz" hasonlóan itt is vannak kisebb-nagyobb konfliktus.  Itt főleg a birodalom vezető rabszolga kereskedőjével ,Tulliussal való összezörrenést értem. Igazából itt ez kap fő szálat, amit nem is akárhogy varrnak el. Továbbá gondot okoz az is, hogy Batiatus apja is visszatér, és a régi helyzetet próbálja visszahozni.
 
Rátérnék a karakterekre, ugyanis itt van mit "kitárgyalni".
Kezdeném is a fő karakterünkkel, Batiatussal (John Hannah). Őt ugye a Vér és homokban egy ármánykodó, nagyravágyó ladistának ismertük meg. Ehhez képest itt pálfordulást vett a beállítottsága. Nyilván ez azért van ,mert itt még sikerei elmaradtak, és vagyona is jóval kisebb volt. Összességében itt inkább szimpatikus, mint az elődben.
A sor Lucretiával (Lucy Lawless) folytatnám. Anno a videóban elmondtuk, hogy ő volt az egyik legnegatívabb karakter. Ez most csekély mértékben ugyan, de megváltozik. Itt már ő is inkább pozitív, mint negatív szereplő. Elég sokoldalúra csinálták a karakterét itt is, de a fő elemei megmaradtak.
Crixus(Manu Benett) karaktere ment át az egyik legnagyobb változáson. Ő volt az előd egyik "főgonosza", de itt még ő is rabszolgasorsból indul, csakúgy, mint anno Spartacus. Ő is ugyanazt a szamár létrát járja be, mint az előbb említett gladiátor. Igazából nekem ő volt a kedvenc karakterem.
Itt van Solonius(Craig Walsh Wrightson) is , aki a Vér és homokban szintén ellenséges karaktert kapott. Itt meglepően láttam, hogy a Batiatus ház egyik barátja, aki későbbi afférok után lett nagy ellenség.
A sorozat főgonosza egyértelműen Tullius(Stephen Lovatt). Az ő karaktere az egyik legkiemelkedőbb, és ő az egyik, akivel a "jövőben" már nem találkozunk. Itt ő a főgonosz, ennek megfelelő karaktert kapott. Mindent megtesz hírneve megtartásának érdekében, és azért is, hogy a Batiatus házat porba tiporja.
Oenemaus (Peter Mensah) karakterét is ismerhetik azok, akik látták a Vér és homokot. Ott Doctoreként szerepel. Itt is ugyan azt a pozitív, később önmegtartóztató karaktert http://blog.chron.com/tubular/files/legacy/archives/sillyhats.jpgkapta.
Gannicus (Dustin Clare) az utolsó karakter, akiről beszélnék. Ő a ház legfőbb megélhetési forrása, és legjobbja is. Az ő megszerzése miatt pattant ki a szikra Tullius és Batiatus között. Emellett ő Crixus fő ellenfele is.
A végére maradt Ashur(Nick Tarabay). Az ő karaktere igazából semmit nem változott.
 
A sorozatban a legnagyobb pozitívum az, hogy az elődje fölé nőtt. Hiába csak hat részes minisorozat, szerintem mégis kenterbe veri a Vér és homokot. Minden tisztázatlan kérdésre, történésre választ ad. Az akció jelenetekből lényegesen több van, és magasabb szintűek is, mint az elődben. A színészi játékok is parádésak, mondjuk ez anno is így volt.

Mindenesetre várom a Vér és homok 2. évadát, amely valószínűleg 2012 januárjára ígérkezik.
 


 


 

Címkék: sorozat szemle