Star Weekend-Leonardo DiCaprio-Egy kosaras naplója

Folytatódik a Leonardo DiCaprio hétvége. Ezúttal egy 1995-ös életrajzi drámát szemlélhettek meg, ami valljuk be nincsen túl hypeolva, pedig szerintem ez volt DiCaprio első meghatározó alakítása. Lássuk hogy sikerül!


http://www.michaeldvd.com.au/CoverArtUnverified/12068.jpgJim (Leonardo DiCaprio) egy átlagos fiatal. Keserédesen éli mindennapjait, anyagi gondjai miatt nehezen zajlik az élete. Azonban a ha kosarazik, minden gondját elfelejti. Három barátjával Swiftyvel (Bruno Kirby) , Mickeyval (Mark Wahlberg) és Pedroval (James Madio) tölti szinte minden szabadidejét. De bármennyire is szép az élet, néha lehetnek mély pontok. Jim ezt a drogozással reagálta le. Régi élete porba hullott, drogfüggő lett. Azonban felismerte a saját helyzetét, és leszokott a káros anyagokról, és ezt ő maga vetette papírra. Irodalmi művét a mai napig klasszikusnak tartják.

Mit vártam egy olyan filmtől, amiben a két kedvenc színészem (Wahlberg,DiCaprio) szerepel? Nagyon sokat, azonban sajnos ennél jóval kevesebbet kaptam.
Ennek fő okai talán azok lehettek, hogy nem tudtam teljesen át érezni a srácok szerepét.

Ezzel a lendülettel át térnék a karakterekre. A legnagyobb csalódást mindenképpen a főszereplő karaktere jelentette, nem túlzok, 10 percenként a maszturbálásról, vagy a szexualitásról beszélt. A többi sráccal sem tudtam együtt érezni, mert hiába átlag emberekkel van dolgunk, nem érik el a kellő hatást.

A színészi játékok összességében rendben voltak. DiCaprio kifejezetten jól alakít, vele semmi gondom nem volt. Mark Wahlberg is hozza a kötelezőt, mondjuk élete legjobbjához képest ez a béka segge alatt van. Bruno Kirby és James Madio szerintem egyformán ripacskodnak. Egyáltalán nem voltam tőlük letaglózva.

A film hangulata viszont nagyon megfogott, rá tud "ülni" az emberre. Velem így szokott lenni a drogos filmeknél, főleg, ha igaz történetekről beszélünk.

A mondanivaló is rendben van, rávilágít arra, hogy mindenre van meg oldás, még ha sokaknak sokszor nehéz az élet. Továbbá meg mutatja azt, ha már beleestünk a hibáinkba, akkor nem lehetetlen kilábalni, csak erősnek kell lenni.

Nekem egy elég nagy csalódás volt a film, talán azért, mert a két előbb említett színészt annyira szeretem, hogy a stáblista elolvasása után az elvárásaim jócskán meg nőttek. Összességében nem rossz, sőt, egy jó , és nagyon tanulságos alkotás.

 

Címkék: írásos elemzések star weekend 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr322956651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.06.04. 17:11:09

Ez azért ismert film :)
DiCaprio pedig szerintem itt is remekel, 1-2 pontot emel a filmen (10-es skálán) !
Ha drogos film, akkor még mindig a Rekviem egy álomért vagy a Félelem és reszketés Las Vegasban az etalon ! Bár a napokban belenéztem egy embert próbáltató filmbe, az Enter the void-ba, nagyon kemény. Rendesen E/1-ben követed a főszereplőt. Mikor betép akkor a szemén keresztül éled át a hallucinációit stb. Nem semmi. Olyan mint a Prodigy-nek a Smack my bitch up c. videó klipje.