The Week Of Undeads: Resident Evil sorozat

Umbrella program letöltése indul…10%...30%....65%...88%...100%, letöltés kész. A világot megfertőző zombi vírus terjedésének szintje: 99.999999999%. Fennmaradó létformák száma: Kb. 2. Megnevezés: Théo & Frog. Feladat: Zombifilmek kritizálása ezen a héten. Előbbi mai missziója: Milla Jovovich eddigi zombikalandjainak kritizálása.

Nézzük csak. A kis hazánkban Kaptár-ként megismert sorozatot, a 2002-es Kaptár nyitotta meg. Vagy a kaptár nyitotta meg kapuit? A történet szerint (ami az őt követő részekben sem sokat változik, egyetemben a főszereplővel) egy genetikai fertőzés aka. vírus elszabadul egy földalatti laboratóriumban, ami az embereket igazi, agyzabáló, húsevő szörnyekké, avagy zombikká változtatja. Az első rész a laboratóriumban, a fennmaradó három rész a külvilágban folyik, amelyek közül nekem még mindig a harmadik rész stílusa tetszik a legjobban. Az első részben egy katonai szakasz, illetve Alice (Milla Jovovich) feladata lenne a kiszabadulás a Kaptárból, és a vírus terjedésének megakadályozása. Nem árulok el nagy spoilert, ha azt mondom, hogy sikertelenül? Hiszen, miből lenne folytatás, ha a vírus nem terjedne el? A Kaptárt vezető számítógép bekattan és halálra ítéli az ott dolgozókat, amit kis csapatunk egyetlen tagja vészel át élve, illetve az ő szerelme. Itt ér véget az első rész. A másodikban a pánikban lévő Raccoon Cityben vagyunk, ahol a fertőzés terjed, az emberek fogynak, és Alice feladata az, hogy kiszabaduljon, avagy elmeneküljön a városból. Ismét egy kisebb csapat kerül a kezei alá, akiknek fő feladata, egy tudós gyermekének az élete. Persze, a menekülés itt sem egyszerű. Templom, iskola, majd egy lerombolt felhőkarcoló. Alice a tökéletes egyed. Ő lehet a megmentője az emberiségnek, hiszen ő az egyetlen, aki immunis a vírusra. Nem mondható el ugyanez az első részbeli szerelméről, Maxről, akit a második részben csak Nemesis programként fogunk látni, egy nagy szörnyjelmezben. A drámai hatás megvan az utolsó jelenetekben,ez biztos. Mi jöhet még? Talán ez után a rész után fogyott el a szerkesztők fantáziája. Az ezt követő két rész leginkább a túlélésről szól, illetve a bosszúállásról. Független ezektől a kissé sablonos dolgoktól, mind a kettő vállalható alakítás, még ha az Afterlife egy kicsit gyengébbre is sikeredett. Az utóbbi érdemére legyen mondva, hogy az már 3D-ben jelent meg. A harmadik részben derül ki igazából Alice létének a kulcsa. Megpróbálják klónozni, hogy ő maga legyen az ellenszer a T-vírus ellen (mondtam már, hogy így hívják a vírust ami legyalázta a Földet? Nem? Bocsi.). Az Afterlife az ellenvírus, azaz Alice klónjainak háborúja lesz, ami már kissé laposra sikeredett. Nem a látvány miatt, hanem az egész közege miatt.

A hangulat az első két részben leginkább a drámaiságra ment rá, és a bolygó elzombisodásának milleu-jére. A második páros már az epikusság és az akcióra ment rá. Ez persze nem baj, de a legutóbbi rész talán erre fázott rá egy picit. A drámaibb, kritikus jelentőségű dolgok talán jobban megfogják az embert. Persze, a zombiapokalipszis ígyis-úgyis bekövetkezik vagy bekövetkezett, csak mégis más hangulata van a kvartett első felének.
Milla Jovovich dögös és hideg stílusa mellett a férfi főszereplőknek eléggé kőagyaknak kell lenni, hogy legyen mellette valami hatásuk. Ez az első részben még úgy, ahogy megvan meg talán a másodikban is, és elaprózva a harmadikban is, de a negyedikre abszolút elfogyott a löket belőlük. Miért kellett ő a Kaptárba? Nos, a nézők kedvéért. Mit nézünk szívesebben? Egy dögös nőt, aki végigmészárolja a földet vagy egy újabb kőagy-őrnagyot? Na, ugye.

A színészi játék akciófilmes. Ez amolyan melléknév is lehetne. Nem kell itt „Titanic”-ra vagy „Túl a barátságon”-ra számítani (miért ez jutott eszembe???), de nem ez nyom sokat a latba. Mindenkinek van egy kissé klisés szerepe, amit nagyszerűen eljátszik. Valljuk be, egy akciófilm nézője nem könnytengerre és érzelemdús pillanatokra vágyik (független attól, hogy utóbbiakból akad a sorozatban), hanem a kemény golyózáporra. Amit meg is kapunk (jihhááá!!)
 
Egy játékelemzésben most a grafikát említeném, itt maradjon csak a megjelenés. Az első rész kissé monoton laborja után a három fennmaradó rész mind látványos helyekre kalauzol el, amik valljuk be, igencsak hangulatosak. Raccoon city, Las Vegas és sivataga, vagy az Afterlife világa. Mind egész látványos és passzol egy vérbeli hentelős filmhez. Megemlíteném a harmadik rész világát, ami egy picit a Sziklák szeme 2-höz hasonló, de hál’égnek ez jobb, mint az a zombivicc.

Játék. Igen, a Resident Evil egy játékból készült el. Miért nem említettem eddig? Mert a Percy Jacksont kritikámat itt szúrtam el. A könyvhöz hasonlítgattam, és úgy tűnt, hogy egy rossz film. Itt két dolog miatt nem említettem a játékot. Egyrészt, nem szabad hasonlítgatni a kettőt, mert az alapszitut leszámítva rengeteg dologban eltérnek egymástól. Másrészt, nem játszottam komolyabban egyikkel sem.

Összegezzük. A Kaptár széria teljes mértékben egy popcornmozis zombiapokalipszisának fontos eleme. Én nagyon szeretem, és csak ajánlani tudom azoknak is, akik nem látták eddig. Théo búcsúzik…elő az AK-47-et a polcról…. kezdik betörni a megerősített ajtót ezek a g*cik…  

Címkék: írásos elemzések week of undeads 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr603252658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.