Frog-Transformers 3

Mostanában sajnos divattá vállt utálni a Transformers szériát, ez főleg a 2. részre terjed ki.De kérdem én azoktól, akik így vélekednek: Mit vártok ti egy Michael Bay filmtől? Társadalom kritikát, esetleg fordulatokban gazdag történetet?.. Nem tudom, minden esetre nem értem azokat, akik "buta történet" és "agyatlan akció" jelzőkkel illetik a 2 előző filmet. Mind egy hagyjuk a múltat. Nem rég került a mozikba ugyan is  a franchise befejező része, amellyel a Transformers filmek trilógiává avanzsálódtak. Nézzük meg hogy sikerült!

A kerettörténet pofon egyszerű: Neil Armstrong az első ember,  aki a Holdra lépett. http://cdn.tfw2005.com/transformers-news/attach/7/3/8/6/3/Transformers-3-Dark-of-the-Moon-Teaser-Poster-Clear_1291759448.jpgAzonban ez a misszó nem volt teljesen a tudománynak szentelve: a '60-as évek űrkutatási programja reakció volt a Hold sötét oldalába csapódó dolgokra. Az első Holdra szállás is emiatt következett be. Amikor Armstrongék fel fedezték a sötét oldalt, megdöbbentő felfedezést tettek: Egy Autobot hajót találtak lezuhanva, fejlett idegen technológiával, amely ha az Álcák kezére jut, gonosz dolgokat művelhetnek vele. Napjainkban is tart a harc ezek megtalálására, az Autobotok, (élükön Optimussal) versengenek a az Álcákkal. Ha vesztenek a "versenyben", az beláthatatlan követkzményeket von maga után.

Kezdjük is a lényeggel: Szerintem ez a film sikeredett a Trilógia ékkövévé. Simán lekörözi az előző két filmet, mind történetileg, mind látványilag, de erről majd később. A cselekményt mozgató versengés felettébb izgalmasra sikeredett, vissza tért például Megatron, illetve az Autobotok régi vezetője, Sentinel is.

A színészi játékok szinte hibátlanok voltak. Shia LaBeouf hozza a megszokott formáját, és ezzel egyre jobban közeledik ahhoz, hogy valóban komoly színésznek tartsák. A Megan Foxot váltó Rosie Huntington-Whiteley viszont eléggé silány teljesítményt nyújt, még is nekem szimpatikusabb volt, mint elődje. Josh Duhamel, John Turturro, Tyere Gibson, és Patrick Dempsey szintén megfelelőek voltak, ugyan mellékszereplőként voltak jelen, de sokat hozzá tettek a filmhez, főleg Turturro, aki szerintem a legkiemelkedőbb volt a stábból.

A karakterekkel sincs komolyabb probléma, a LaBeouf által megformált Sam Witwicky-n volt ismét a hangsúly, még is valamivel több komolyságot adtak neki, mint az előző részben. A kötelező barátnő karakter (Huntington-Whiteley  Carly karaktere) semmit sem változott az előző részektől: ott van és kész, jól néz ki, meg minden, de akkor is kicsit feleslegesnek éreztem a hozzá fűződő történeti szál. A négy főbb mellékszereplőnk karaktere ismét jól eltalált lett, külön ki kell emelni Lennox és Epps karakterét, valamint a veteránokat, akik hatalmas hangulatot adnak a filmhez. Akik viszont lenyűgözőek voltak, azok az Autobotok. Végig tudsz velük szimpatizálni, ami azért fura, mert csak CGI effectekről van szó, még is olyannyira emberi tulajdonságokkal látták el őket, hogy sokuk halála ( kis spoiler) meghatóra sikeredett. Ez a karakter megformálás pedig nagyon dicsérendő.

A film mozgatórugója még is a Bay filmek fő kelléke, vagyis a látvány, ami itt szemkápráztató. A 3D-vel karöltve olyan látvány elemeket készítettek a filmhez, hogy az szinte egyedi. Egy rosszul sikerült effectet, vagy CGI-vel megformált testet sem tudnék mondani, hibátlan.

Ahogy a 3D is. Számomra lenyűgöző volt, látszik, hogy az egész filmet a három dimenzió kiaknázására készítették. Aki teheti, szánja rá azt az (itt) 1500 ft-ot, mert hatalmas élménnyel gazdagodhat, főleg, ha kitekintünk a film zenéire, emelyek hibátlanok, és sokat tesznek hozzá a már-már epikus harc jelenetekhez.

Összességében egy nagyon jó filmről beszélünk, ami most sem nyújt többet, mint két és fél óra agy kikapcsolást. Valószínűleg a blockbustereken nevelkedett nézőknek annyira nem fog tetszeni, de a komolyabb filmeket nézőknek kikapcsolódásnak tökéletes. Ajánlom mindenkinek, főleg 3D-en. Sziasztok.

 

Címkék: írásos elemzések 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr403032168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.02. 11:41:13

Jó írás lett!
Turturro pedig szép, hogy a legjobb a filmben :D Az egyik legalulértékeltebb színész szerintem, pedig sok Coen-filmben játszott. A Barton Finkben ő a címszereplő maga, és alakításáért (amely tényleg hatalmas) Cannes-ban kitüntették, és az Olasz filmakadémia díját is elnyerte.
A filmhez kaptam egy kis kedvet, de az előző részeit sem láttam :D

tpeti97 2011.07.02. 11:56:31

A filmet ezt edddig is meg akatam nézni de most már tűkön ülök!! Csak azt sajnálom, hogy nem tudom 3D-be nézni.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.02. 12:00:22

Frog, felfáradnál msn re? Gondolom, nem kell részleteznem, miért...

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.07.02. 12:07:30

@Sparrow: Fent vagyok, de téged nem látlak... Am. azért nem voltam fent a meg beszélt időpontban, mert tegnap este jött vissza a netem.

Death/Mortis 2011.07.02. 14:10:42

Engem mi zavart az eddigi TF-filmekben? A humor? Megmaradt itt is? Igen. Nem láttam még, de moziba biztos is, hogy nem nézem meg. Idegesítőek számomra ezek a filmek. Jobban járnánk egy 2 óra hosszú klippel, amiben nincsenek azok a gáz dumák, csak az akció és a hanghatások/zenék.

Örülök, hogy tetszett neked. Ez azt jelenti, hogy te toleránsabb vagy a filmekkel mint én. Tudom, ez nagy hibám. :)
Jó kritika.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.02. 14:46:04

@Death/Mortis: Ez nem hiba, egyszerűen csak ízlés. Én imádom mindhárom Transformers filmet, az új is király. És én bírom a Transformers - féle poénokat is.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.07.02. 14:47:07

Torturro amúgy tényleg a legjobb a filmekben, bár itt elég keveset szerepel. Amúgy kihagytad John Malkovichot, aki feltűnik egy mellékszerepben.

Rozmár Úr · http://rozmarkodjunk.blog.hu/ 2011.07.02. 18:12:42

Egyszer apámmal egy nigériai kirándulásunk alkalmával King Kong veséjre találtunk rá. A vese, mint utólag kiderült, nem King-Kong-é volt, hanem Édesapámé. Az a furcsa,hogy mi nem emlékeztünk,hogy elhagyta volna Édesapám a veséjét. De miközben ezen gondolkodtunk,az apám az asztalra csapott, nyögött egyet, elszámolt hatig,majd lefordult a székről, és aludni kezdett. Ezt rögzítettem 2 különböző helyen elhelyezett kameráról, majd az összerakott képből egy olyan valamit alkottam,ami igazán furcsára,de mégis oltári jóra sikeredett.

Megalkottam a 3D-s technikát!

darktom98 2011.07.03. 22:13:56

hmm. köszönöm a kritikát, így már biztos, hogy holnap megnézem, a leírtak alapján jó filmnek ígérkezik

tpeti97 2011.07.03. 23:02:02

Megnéztem és pontosan azt kaptam amit vártam bődületes látványt poénokat és ami kell a Tf-be. Szóval nagyon is élveztem.