Frog:John Rambo

A Rambo tetralógia egyértelműen az akció filmek legrangosabbjai között foglal helyet. Megmondom őszintén, hogy én személyszerint csak az első illetve a negyedik részét láttam. Ma az utóbbira térek ki részletesen!
 

A háborús veterán, John Rambo (Sylvester Stallone), Vietnámban telepedik le, egy kisebb halászcsoport tagjaként. Zökkenőmentesen, és izgalommentesen (mondjuk ez így nem teljesen igaz, ha arra is gondolunk, hogy kígyóméreg kereskedelemmel foglalkozik) éli mindennapjait, azonban egyik nap Sarah (Julie Benz) illetve kis csapata felkéri, hogy vigye el őket saját hajóján, Burma háborús övezetébe, hogy gyógyszert vigyenek az arra rászorúltaknak. Főhősünk eleinte viszakozik az ötlettől, de Sarah unszolására belevág. Az útjuk zökkenőmentesen tellik, amíg nem futnak össze egy helyi kalóz hajóval, amelynek legénységét John módszeresen kivégzi. Eljutnak a partra, kirakja utasait, majd visszafordúl. De a kis falucskát, ahová a segítő csapat érkezett, támadás éri, mégpedig a burmai hadsereg által, a kis csoportot fogjúl ejtik, a lakosokat pedig megölik. Csak két hét múlva ejt tudomást erről Rambo, amikor felkéri egy lelkész ,hogy szabadítsa ki a foglyúl ejtetteket, egy kis csoport vezetésével. Természetesen Rambo belevág, és el is kezdődik a zúzda.
 

A történet talán nem a legacélosabb pontja a filmnek, mégis nekem tetszik, mert egy Rambo filmben nem kell csavaros, agyafúrt történet, ugyanis itt a zúzás a lényeg.
 

A film egyértelműen két legnagyobb pozitívuma a látvány, illetve a színészi játék. A kalóztámadásnál felkaptam a fejem, mikor megláttam milyen jól van ábrázolva a vér. Aztán Rambo képkarabélyos (vagy mi volt az, bocs hogy nem tudom) aprításánál már teljesen tátva maradt a szám, ugyanis ilyen naturális ábrázolást nem sokat lát az ember.
A színészi teljesítmény csúcsán Stallone áll, aki már ekkor újra bontogatta szárnyait, és ekkor még nem is tudtunk a The Expendables-ről. Aztán ott van még Julie Benz, akit a Dexterből ismerek, ő Sarah szerepében adja vissza a karakterből kihozható maximumot, és ez díjazható!
 

A cselekmény a burmai dzsungelben játszódik, ahol egy katonai támaszpont található, itt tartják fogva a kis csoportot. A helyszín valami fergeteges :D, komolyan mondom, hogy én ebbe jobban bele éltem magam, mint a Rec-be, ahol már tényleg kitört rajtam a klausztro fóbia.
 

A filmben szereplő karakterek is nagyon jók, nekem kifejezetten tetszettek, főleg a mesterlövész csávóé, illetve a már jól megszokott Rambo Da Faarcú gyilkológép. Ilyen jól kidolgozott karaktereket ritkán lát az ember, igaz azért ez még nem egy Predators szint, de ez akkor is elismerendő.
 

Bármilyen nehéz elhinni, a végére tartogattak egy viszonylag szomorú jelenetet, amit nem spoilereznék le, de aki látja, az tudja miről beszélek!
 

A film egyetlen mérvadó negatívuma a játékideje. Kb 1 óra 30 perces a film, ami nagyon kevés ahoz, hogy igazán kiteljesedjenek a karakterek.
 

 

Végezetül megköszönném Bighouse-nak, illetve Sorternek és Blacksheepnek, hogy megkaphattam ezt a filmet, és végig izgulhattam!
 


 

 

Címkék: írásos elemzések 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr522338986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.