Frog:Predators

  Az igazság szerint, én teljesen semlegesen  vélekedtem arról, amikor valahol olvastam, hogy megjelenik a régi Predators (vagy Predator , pontosan nem tudom) folytatása Antal Nimrod kezei alatt. Viszont mikor megláttam a színészi gárdát, illetve az előzetest, rögtök felkeltette az érdeklődésem, és nem csalódtam, egy cseppet sem.

 A film főszereplője Adrian Brody, akit hogy megmondjam az őszintét,eddig nem kedveltem.Továbbá feltűnik a filmben Laurence Fishburne (de erről később).

 A történet a kitudja melyik bolygón játszódik, ahová kidobtak egy kis csapatot, és tudtukon kívül arra kényszerítik őket, hogy szálljanak szembe a már jól ismert Predátorokkal akik nem ismernek kegyelmet, senki és semmi iránt. A karakterek nagyon sokoldalúak. Található a kis osztagban Orosz elitosztagos, Sierra Leone-i katona, egy halálraítélt fegyenc, egy Amerikai zsoldos, egy Yakuza vezér,Mexikói drogbáró, illetve egy Izraeli katona. Ebből gondolom kitaláltátok, hogy itt bizony zsigeri akcióra számíthatunk, amit az én elvárásaimra nézve, meg is kapunk.A cselekmény lassan indúl be, de amikor elkezdik az igazi zúzást, akkor már tényleg nem tudnak leállni, és ez felrázza a filmet.
 
A film nagy erőssége a helyszín, mely a már említett idegen bolygón van, mégis számomra érthetetlen, hogy azon hogy van oxigén, de ez mindegy is. Szóval a film nagy része ebben az ismeretlen dzsungelben játszódik, ami nagyon hangulatosra, illetve feszültre sikeredett, plusz ha még ehez hozzá csapjuk az alap helyzetet, akkor valami nagyon érdekeset kapunk.
 
Továbbá még nagy pozitívum a színészi játék, illetve az előbb említett sokoldalú karakterek megformálása. Különösen Adrien Brody alakítása, illetve általa megszemélyesített karakter tetszík, olyan mint egy kétoldalú penge, és igazán nem tudhatod, hogy ő éppen mit akar, és hogy melyik csapat (rossz-jó) táborában is áll igazán.Ez így zavarosnak tűnik, de egyáltalán nem az, sőt.
 
A film effectjei is kifejezetten jól sikerültek, nekem kifejezetten bejött a Predátorok neonzöld vére, illetve rejtőzködő módszerük (igaz ez nem eredeti ötlet, mert ezt már az összes Ragadozó film felhasználta). Egy tűz animáció van a filmben, ami sántít egy kicsit, de még az is elviselhető.
 
A film hangulata igen szorongó,illetve feszült, és erre még rátetőzik az előbb említett sötét dzsungel,illetve a halálfélelem. A film zenéiről még nem esett szó.Ezek szerintem nagy mértékben hasonlítanak a Lost zenéihez, de ez csak szubjektív vélemény. A Predátorok szerintem elvesztették "domináns" beállítottságúkat azzal, hogy legalább három egyed vadászik, és nem egy központi figura, akitól anno még 7 évesen rettegtem a Schwarzi féle filmben.
 
Nah és hogy ne csak dícsérjem a filmet, elmondom a részemről legnagyobb negatívumot. A filmet ugye Fishburne nevével is fémjelezték, de az ő karaktere gyengére sikerült, valamint nekem nem jött be ez a skrizofrén vonal, illetve kb 25 percet volt a filmben.Még azt is a negatívumok sorában tüntetném fel, hogy az alap koncepció (7 embert [illetve 8-at, de ő rögtön meghal] "bezárnak" egy helyre, de ők abszolut nem ismerik egymást, és nem tudják hogy kerültek oda, de össze kell fogniuk a túlélésért) szerintem a Kocka című filmre hajaz.

Antal Nimród egyértelműen eddigi legjobb filmjét alkotta, remélem tovább is ilyen színészi gárdával, illetve filmmel,ötletekkel folytatja. Véleményem szerint az év egyik legjobb akciófilmjéről van szó, amely feszült, és ezzel szerintem beéri még a The Expendables-t is.
Egy nézést minimum megér, és ha nem tetszik, akkor még egyszer nem nézed meg :D. Én egy 10/9-et adnék erre a filmre Fishburne miatt.
 

Ennyit mára, Sziasztok.

Címkék: írásos elemzések 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr812322762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2010.09.25. 19:35:39

Érdekes írás. Én is érdeklődök ez iránt a film iránt, mióta megtudtam, hogy Antal Nimród rendezi. Nem tudom, hogy mikor fogom megnézni. Igazából szerintem az eredeti Predator film marha unalmas, és alig látjuk a címszereplőt.