Bruse&Frog - Néhány Kubrick-film: Mechanikus Narancs

Bruse-szal gondoltunk egy nagyot, és csináltunk egy hosszúra nyúló élménybeszámolót, 3 Kubrick filmről. Úgy döntöttem, az adás hosszúságára tekintve, hogy filmenként feldarabolom a videót, így több részben kerül fel. Íme az első alany, az 1971-es Mechanikus Narancs.

Címkék: élménybeszámoló 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr793502956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

!Márk! · http://smokingbarrels.blog.hu 2011.12.29. 23:36:40

Jó kis élménybeszámoló lett. Bruse kommentjei után most kicsit fura volt, hogy hangot is tudok hozzád kötni. Szerintem amúgy többet kellene videóznod, jó a beszédkészséged.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.12.30. 09:53:40

@Powerful900: Köszönjük!(Frog csak nem haragszik meg, hogy az ő nevébe is mondom)
A mikrofon szerintem iszonyúan torzított. Ennyire nem érzem mélynek a hangom, bár ki tudja :D
Leginkább időhiány miatt nem videózok, de majd talán néha alkalomadtán csinálunk ilyen videókat Frog-gal. Bár szerintem a többséget nem igazán érdekelnék azok a témák/filmek. Az idei évből is csak a cannes-i nyertesek közül válogattam, és még ott is lenne mit pótolni...

Death/Mortis 2012.01.02. 21:07:19

Végre. Vártam már, hogy szóljatok erről az alkotásról is, amit önző személyem a kedvencének titulál, mikor tudom, hogy úgy is fogok találni valami mást, ami átveszi a helyét; meg is fogadtam, hogy addig nem kiálltok ki totális első helyezettet, de ez a mozgókép már csak a zseniális szerzői és közönségfilmes egybemosásával is páratlan kategóriába emelkedik, ami önállóan nézve is remek.
Kíváncsi lennék, hogy láttátok e Kubrick(én mindig 'Kubrik'-nak ejtettem) első munkáját, mert észveszejtő látni, hogy mennyire képes ugrálni a perspektívák, a hangulatteremtés és a műfajok között( de felhozható akár a Lolita is). Hatalmas géniusz volt; sajnálom is, hogy nem szívhattam véle egy levegőt.

A Tágra zárt szemek, pedig akkor sem 'jó' film! :D

Idei filmek közül erősen ajánlom az Elenát.
Szerintem szürrealizmushoz nyugodtan felhozhatóak még Bergman későbbi munkái, meg sokan mások, akikhez még nem volt szerencsém.

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2012.01.02. 23:06:18

@Death/Mortis: Ha jól sejtem a Gyilkosság c. filmjére utaltál. Én a saját részemről elmondom, hogy még nem láttam, de mindegyik Kubrick-film érdekel :)

Valóban nem 'jó' film, hanem zseniális! :P

Erről az Elena c. filmről még nem is hallottam, de most utánanéztem. Egy nézést gondolom megér, már csak a díjak miatt is.
Bergman is nagy művész volt, azonban én még inkább várok vele. A Persona nagy hatással volt rám, azonban nekem az már nehéz volt.
Pár rendezőnél érzem, hogy az ő filmjeikhez még "kicsi" vagyok. Szóval Bergman, Fellini, Haneke, stb. még várat magára :D
Nálam a tutiban inkább Kubrick, Lynch, Bertolucci, Gilliam és Tarantino van :)

Death/Mortis 2012.01.03. 16:32:34

@Bruse: ÖÖÖ, én a másik végletre gondoltam, persze csak az Ő szintjéhez képest. :)

Én ilyen téren elég sziszifuszi vagyok. Belekezdek ebbe-abba, bár leginkább az életművek kivesézését követném, kronológiailag. Láttam már nem egy fajsúlyos némafilmet is. :D