Star Weekend: Edward Norton - Hihetetlen Hulk

Utolsó napjához érkezett az Ed Norton hétvége, így ez az utolsó alanyom is. Előre leszögezem hogy NEM olvastam a képregényt, így a filmet mint képregényfilm nem tudom értékelni.

Bruce Banner (Edward Norton) gamma-sugárzást "szenved" , ami miatt érdekes képességre thttp://www.selion.hu/wp-content/uploads/2008/04/the-incredible-hulk-poster.jpgett szert. Stressz hatására génjei mutálódnak, és egy bizonyos időtartamra óriási zöld rombológéppé változik. Képessége miatt elzárkózva él Brazíliában, távol szerelmétől, Betty Rosstól (Liv Tyler), de tudja nem rejtőzhet soká, ugyanis nyomában van Thaddeus 'Thunderbolt' Ross ezredes (William Hurt), valamint Emil Blonsky ( Tim Roth) akik a Hulk erejét gonosz tervekre akarják fordítani. Nincs más választás, Bannernek csak egy ember segíthet, minél előbb meg kell találnia, mielőtt elfogják, és képességeit a világ ellen fordítják.

A film rendezője Louis Leterrier. Ő eddig nagy többségben blockbusterekhez járult hozzá, legutóbb a Titánok harca fordult meg a keze alatt. Nem végzett itt sem túl rossz munkát, de kb. semmit nem kellett csinálnia.

A színészi játékokkal folytatnám. Kezdeném Tim Rothtal a sort, akit én elképesztően utálok, főleg a Hazudj ha tudsz c. tévésorozat miatt. Itt sem nyújt túl maradandót, sőt, inkább felejthető a színészi játéka, úgyhogy kétségeim fent maradtak iránta.
Az eddig felsorolt 3 filmből egyértelműen itt a leggyengébb Norton. Valahogy azt láttam rajta, mintha nem lett volna hozzá kedve, de még így is kisajtol magából egy erős közepes alakítást, amivel sárba tiporja (szépen szólva) az "első" rész Eric Bana-ját, aki baromira rosszul alakít.
Liv Tyler igazából semmilyen. Érdektelen volt nekem végig, egy gyenge közepes játékot szolgáltatott.
A film egyértelműen legjobb alakítása William Hurt nevéhez köthető. Tőle ez volt az első film amit láttam, nekem nagyon meggyőző volt, látszott hogy élvezettel csinálja.

A karakterek már egy fokkal jobban sikerültek. Itt is Tim Roth lóg ki a sorból egy kicsit. Szerintem egyáltalán nem illett rá ez a műmájer "Fú bakker most szétrúglak" katona szerepe.
Betty Ross karakterét igazából közepesre értékelném. Sok gond nem lehetett a megírásával, kicsit sablon szuperhős barátnő, ha lehet ilyet mondani.
Banner volt az, akiről nem tudtam eldönteni, hogy hová is rakjam. Végül arra jutottam, hogy egy erős közepes karakter, igazából túl sok hiba nem volt benne, de emlékezetes sem volt.
Thaddeus 'Thunderbolt' Ross volt itt is a legkiemelkedőbb. Nem tudom miért, de én nagyon szeretem az ilyen főnökösködő, gonosz karaktereket, és Ross karaktere pontosan ebbe tartozik.

Egy ilyen filmnél a látványról is kell beszélni. Ugyan nem kapunk CGI parádét, de azért nem volt olyan rossz ez a látvány. A film eleji helyszínek pedig kifejezetten tetszettek, szeretem az ilyen lepukkadt , egzotikus környezeteket.

Amik viszont még egy rakat lótúró szintjét sem érte el, azok a film hangjai. Nem tudom mikor hallottam utoljára ilyen gagyi minőségű fegyverhangokat, ilyen nagy költségvetésű filmben pedig még soha. Olyan volt, mintha airsoft golyókkal puffogtattak volna, ezen nagyon felháborodtam.

Az akció jelenetek viszont kifejezetten jól sikerültek. Jól megkoreografált, lassításokkal gazdag jeleneteket kapunk, különösen tetszett a házon ugrálós üldözéses jelenet.

Összességében egy élvezhető popcorn mozit kapunk. Ami 2 óra szabadidő kitöltésére tökéletes.

Hát ennyi lett volna az Edward Norton weekend. Remélem tetszett, jövőhéten egy újabb sztár filmjei lesznek terítéken. Viszlát.


 

Címkék: írásos elemzések star weekend 

A bejegyzés trackback címe:

https://perfectinsanity.blog.hu/api/trackback/id/tr742869902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2011.05.01. 19:40:42

bevallom, nekem ez a Hulk film elég gyengus volt... bár Norton jól játszik benne, maga a film nem egy nagy eresztés

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.01. 20:04:38

@Je m'appelle Théo: :D nem lehet mindenben egy a véleményünk. :)
Egyébként gratula az Oscarhoz :)

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.01. 20:19:49

Harmadik filmnek jobbat vártam, Nortonnak ennél csak jobb filmjei, és alakításai vannak. De végül is így talán változatosabb, hogy kettő igen jó, nehéz filmhez egy popcorn-mozit is beillesztettél :)
Tim Roth-ot pedig megvédeném, szerintem ő is fantasztikus színész ( Kutyaszorítóban, Rob Roy, Ponyvaregény )

A következő hétvégén remélem Al Pacino vagy De Niro filmekről fogsz írni...vagy Nicholson :)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.01. 20:29:54

@Bruse: Annyit elárulok, hogy valószínűleg a 3 általad említett legenda közül kerül ki a következő hétvége alanya. Plusz még azt, hogy valószínűleg holnap kezdek egy hasonló sorozatot, csak annak nem star weekend lesz a neve :)

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.01. 22:12:05

@FroG: Na, akkor már sejtem, hogy ki lesz az :D
A star weekend-ben amúgy rendezőkről is lesz szó ? Szerintem az jó ötlet lenne :)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.01. 22:13:36

@Bruse: Igen, rendezői hétvégék is lesznek. Sajna a holnapra tervezett mini rovat valószínűleg elmarad :S

Bruse · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.01. 22:25:34

@FroG: Az kár...de ami késik az nem múlik :)

Sparrow · http://movietank.blog.hu 2011.05.02. 09:26:41

Jó lett az írás. Tim Rothot én is megvédeném, szrintem nagyon jó a Hazudj, ha tudsz! - ban.

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2011.05.02. 10:12:37

@Sparrow: Nekem ott nem vele, hanem a karakterével van gondom.